Translate

zaterdag 6 oktober 2012

Mijn klein meisje ziek....

De voornemens om te mijn werkjes af te borduren en te verwerken zijn uitgesteld. 

Onze kleine viervoeter heeft namelijk epilepsie aanvallen gedaan met de nodige schrik erbij voor mij en haar baasje. Ik weet ze wordt 14 jaar, toch, ze is mijn allerbeste vriendin en ik hou onvoorwaardelijk véél van mijn "Prutssemientje".

Sinds vorige week slaap ik continue bij haar en na een scan, bloedonderzoek, urineonderzoek ... is gebleken dat ze de suikerziekte heeft en ze insuline moet krijgen. De epilepsie aanvallen zouden hierdoor uitgelokt worden, maar niet alleen de suiker is een probleem, ze heeft ook nog eens cystes op haar baarmoeder (helaas heb ik haar nooit gesteriliseerd - je kunt je niet inbeelden hoe schuldig ik me nu voel). De dierenarts en wij hopen dat het door het suiker & niet door de cystes is op haar baarmoeder. Zo ja kregen we te horen dat het dan véél erger zou zijn dan deze.


Ik sta nu met plezier elke dag om 6 uur voor haar op en ook mijn vriend is  een echte geweldige schat voor haar, doch het is schrikken als je haar het spuitje moet geven. Dit moet 2 x/dag gebeuren, en telkens op de juiste tijdstippen.

Indien we dit goed doen en haar juist opvolgen (dankzij onze supergoede dierenarts weten we wat we moeten doen) kan ze haar leventje weer normaal voortzetten en voelt ze zich niet zo mottig als de voorbije dagen.
Gisteren was ze even slap en kon ze niet op haar pootjes staan, blijkbaar had ze dan een lage suikerspiegel en hebben we haar noodsuiker moeten toedienen. Alle geluk dat onze dierenarts altijd paraat is, terwijl ze zelf ook een gezin en leven heeft naast haar praktijk. 
We hopen dat we er allemaal goed mee doen en dat dit mijn klein meisje kan helpen want hoe vreemd het ook voor een ander lijkt, ze is ons oogappeltje.

Zo zul je wel begrijpen dat ik niet veel heb kunnen borduren, ik heb er wel eentje af en misschien lukt het mij om deze middag mijn werkje te verwerken maar op dit moment gaat mijn volledige aandacht uit naar haar.

Ik hoop dat het allemaal goed komt want ook al laat ik het mijn beestje niet merken en speel ik het sterke "vrouwtje" vanbinnen leef ik met schrik.

Hopelijk kan ik binnenkort leuker nieuws posten op mijn blogje.
Liefs,
Miss t.


2 opmerkingen:

  1. Das ist gut so, dass Eure Kleine nun die volle Aufmerksamkeit hat.
    Ich kann Dich sehr gut verstehen.
    Ich drücke die Daumen und wünsche alles Gute.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat naar als je huisdier ziek is. Het is ook wel een hele leeftijd. Het is gewoon je kind en die moet je goed verzorgen. Hopelijk zal ze zich een stuk beter gaan voelen, zodat je weer wat meer kan borduren. Sterkte verder.
    Groetjes Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen