Translate

donderdag 29 maart 2012

Verjaardagskado - Des Histoires à broder - Le petit chaperon rouge

Gisteren was mijn borduurvriendin jarig & morgen zien we elkaar en dit mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. 
Het patroontje had ik vorig jaar geborduurd, tijdens mijn eerste 2 weken na mijn zware meniscus- en kraakbeentransplantatie. Nog nooit zoveel pijn gehad als toen. Mijn been zat loodrecht vast gedurende 2.5 maand in een brace. Een brace van aan mijn enkel tot middel en het enige wat ik kon doen was half zitten in de zetel want erop steunen mocht ook niet. Borduren is altijd een manier geweest voor mij om mijn gedachten te verzetten en dit borduurtje bracht me meteen op andere gedachten dan alleen maar mijn pijn en ook het verdriet.

Ik heb het verwerkt in een kussen die ik zelf heb gemaakt. In de "Hema" verkopen ze vulmateriaal en het stofje is er eentje met 'polka dots'. Meer wou er zelf niet aan doen, eenvoud siert soms, niet?
Het paddestoeltje vond ik deze middag in de kringloopwinkel, schattig, niet waar? 






10 opmerkingen:

  1. mooi cadeau geworden, altijd leuk roodkapje.
    heftige operatie gehad, auie, borduren is een hele fijne afwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja idd heftige operatie en nu 8 maand verder en ik stap redelijk goed. Kwestie om gelukkig te zijn met 'kleine' dingetjes.
      Kus,
      Miss t.

      Verwijderen
  2. Sweet!!!
    In swedish: Rödluvan och vargen:-))
    Hugs Gudrun

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezondheid is het belangrijkste wat er is ,dat merk je pas als er iets is.Ben je weer helemaal hersteld?
    Je roodkapje is geweldig, ik heb een zwak voor Roodkapje dit is een hele mooie,
    je vriendin zal er wel erg blij mee zijn,

    lieve groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig kussen. Mooi cadeau voor je vriendin.

    Groetejs Lenie


    www.lverveer.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterend kussentje, heel mooi en zeker als kado ook prachtig.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, van mij blogje krijg je een award, zie borduursteekje.blogspot.com.
    Groetjes, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love all your beautiful work! I wish I knew the names of your patterns so I could search for them here in the United States :)
    Have a wonderful day!
    Karen @ Sewmuch2luv.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I am late .... Happy Birthday!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen