Translate

woensdag 7 maart 2012

Een glimp van mijn WIP - De Fil en Aiguille - la grande tradition du rouge et bleu

Hier en daar zie ik op het web van die prachtige rode en blauwe borduurtjes. 
Ik zelf heb hier nog een ganse voorraad garen liggen en een lade vol oude maar voor mij kostbare tijdschriften van 'De fil en aiguille'. Ik ben gaan snollen tussen mijn boeken en kwam uit op een patroontje uit DFEA nummer 71 'le grande tradition du rouge et bleu' deze ben ik nu aan het verwerken met andere patroontjes in een zelfgemaakte 'sampler'. 
Een glimp van mijn werk van de voorbije dagen en nu nog een boeg werk maar 'k hoop dat hij tot zijn recht komt want ik vind het zelf zo'n pleziertje.

7 opmerkingen:

  1. prachtig! Kleuren rood en blauw is erg mooi bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kleuren zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The red and blue are among my favorite color ... Your beautiful embroidery!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So beautiful, the colours so nice together !
    Gudrun

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal geweldig, ik heb ook nog een aantal van die oude patoontjes opgeslagen dat zijn juweeltjes die je niet vaak meer tegenkomt.
    Ik ben ook altijd op zoek naar mooie randjes en boogjes.
    Ik ben nu al benieuwd naar de volgende update!
    Mag ik vragen welke kleuren je hiervoor gebruikt? zelf gebruik ik vaak 815 en 931.

    groetjes, fem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeiemorgen Fem, de kleuren zijn uit een zak van de 'wonderboetiek' dus geen dmc garen, ik heb zoveel dmc garen en idd de voorkomende kleuren zijn 815 en 931. Mijn rood lijkt meer op 666 echt fel duivelsrood. Voor dit patroon zou het 815 moeten zijn en 825 voor 't blauw.
      Fijne day,
      Miss T.

      Verwijderen